17.11.08

Herkules w Warszawie, czyli Gender Show

Wybrałem się do Palladium na koncert Hercules and Love Affair. Sam nie wiem dlaczego, bo płyta mnie nie wzięła za mocno, a do tego na żywo występują bez Antony'ego, a do tego nie tańczę, a do tego nie lubię aż takiego hałasu. Wybrałem się więc i nie żałuję. Bo to wydarzenie trochę pozamuzyczne było. Wokalem cudnym nie grzeszą, kompozycje też nie błyszczą, choć echa lat 70-tych w nich pobrzmiewają, ale mimo tego wyszedłem kontent. Powody tego są przede wszystkim kulturowe. Cieszy mnie burzenie stereotypów, zdzieranie łatek, odwracanie konserwatywnego porządku świata. A wszystko to w niesamowicie pozytywnej, radosnej atmosferze.

O co mi chodzi?

Na przykład o to, że na wokalu wystąpiły dwie osoby. Jedna, nie przykuwająca za bardzo wzroku, androgyniczna Kim Ann, której bliżej do wyglądu chłopaka niż dziewczyny. I druga, na której cycki gapiło się większość facetów obecnych na parkiecie, seksowna Nomi. Tylko że Nomi jest transseksualistą, a Kim Ann "prawdziwą" kobietą (która okazała się jednak lesbijką).

Na przykład o to, że potężny czarny trębacz miał na sobie koszulkę z napisem "BANJEE", który wskazuje na czarnego (lub latynoskiego) geja, ubierającego się w sposób bardzo konserwatywny, by podkreślić samczość i ukryć swą orientację seksualną.

Na przykład o to, że mają utwór o "Wonder Woman", czyli mitologicznej Dianie. A kompleks Diany w psychoanalizie to pragnienie kobiety, by stać się mężczyzną.

I tak dalej, i tak dalej. Taka intelektualna łamigłówka. Pewnie za dużo myślałem, bo nie tańczę... Wiem, że nie ma tu nic nowego - w końcu zawsze muzyka disco miała silne konotacje genderowe. Ale ten koncert nie był zlotem LGBT. Świadczę o tym ja - zagorzały heteryk.

(Zdjęcia z warszawskiego koncertu można sobie obejrzeć na stronie Fotoamatorszczyźnie)

Setlista wyglądała następująco:

Hercules and Love Affair - Warsaw Setlist

czyli:
1. Classique #2
2. You Belong
3. I'm Telling You
4. Shadows
5. Blind
6. Like Some Dream (I Can't Stop Dreaming) [Daniel Wang cover]
7. True False/Fake Real
8. Athene
9. Raise Me Up
10. Don't Fear the Reaper
11. Wonder Woman

Encore:
12. Hercules' Theme

Wystąpił zespół w składzie:
Andy Butler - Keyboards
Kim Ann Foxman - Vocals
Nomi Ruiz - Vocals
Andrew Raposo - Bass
Morgan Wiley - Keyboards
Guy Licata - Drums
Carter Yasutaki - Trumpet
Jason Disu - Trombone

Koncert nagrałem i oto on:
Hercules and Love Affair Live in Warsaw (16 Nov 2008)
mp3, 192kbps, 95,0MB
pass: hennwill
lossless version@dime

3 komentarze: